miércoles, 22 de febrero de 2012

DOSSIER DE XEOGRAFÍA

Estivemos a traballar coa xeografía física e política en 1º ao longo de varias semanas. Empregamos coñecidos xogos flash como os mapas de Enrique Alonso ou estos outros en inglés. Unha das propostas que fixen este curso, para casa e para clase, foi a realización dun dossier onde o alumnado deseñaba unha portada para o dossier de cada continente e o organizábamos os contidos en diferentes seccións:

"A prensa dí, nos dicimos": nesta sección recompilábanse recortes de prensa que tivesen unha especial relación cos contidos traballados. Noticias de actualidade principalmente pero tamén recortes de revistas, suplementos ou calquera publicación que resultase de interés para o alumnado e que tivese algún nexo cos contidos que se estivesen a traballar nesa semana.  Adicamos uns minutos ao ininicio da clase para comentar algunhas destas noticias que consideramos relevantes e unha breve posta en común. O número de noticias foi superior ao tempo destinado para esta actividade. Tamén a idade do alumnado foi motivo para que se dese un tratamento escueto e moi adaptado ao nivel educativo.

Imaxe Flickr ver enlace

 "Quero saber máis de...e o comparto": Esta segunda sección recolle todos aqueles traballos de ampliación que a criterio do alumnado desexan incluir no seu dossier. Houbo varios e diversos coma a investigación sobre a cordilleira dos Andes, o lago Titicaca, o deserto de Atacama, Estreito de Magalláns, o triánglo das Bermudas, Aconcagua, cataratas de Salto Ángel, a península de Iucatán, o Gran Canón do Colorado, o monte Atlas, as fontes do Nilo, o lago Chad, o deserto de Kalahari, o Nilo, a península de Sinaí e a canle de Suez, Madagascar, a reserva de Masai Mara e o parque de Tsabo, o parque do Serengueti, o val do Rift, lago Baikal, a presa das Tres Gorxas, e moitos máis. Tamén realizáronse sobre estados, capitais, cidades e monumentos famosos. Acabei descubrindo, coma eles, moitos detalles descoñecidos ata o momento.
Fonte da imaxe: enlace

"O Album familiar". Fotos das viaxes que nós mesmos ou os nosos familiares teñen feito nos distintos países e lugares dos que falamos en clase. Esto levoume a planbtexar unha nova actividade, pero será para o curso 2012-2013.



"O profe propón": esta é unha sección obrigatoria, feita na aula en horario lectivo, na que a través de distintas actividades reforzamos conceptos e lembramos contidos de temas anteriores relacionándoos co tema a tratar como por exemplo actividades relacionadas coas escalas, a orientación, localizar con precisión, fusos horarios, "Tutti Frutti" Xeográfico, "Pasapalabra Xeográfico", etc


A experiencia dinos que as actividades voluntarias aos poucos son relizadas pola case totalidade do alumnado. Uns tiran dos outros. É frecuente que non teñamos tempo dabondo para tratar todas as actividades polo que temos que seleccionar e decidir entre todos as que resultan de maior interés. Algunhas actividades que gustaron foi a realización do mapa da UE ou o mapa da Champions League (ou Euroliga de baloncesto, a escoller), como o que nos envía Inés de 1ºB.


A próxima entrada adicareina a outra actividade relacionada coa xeografía. A partir da "xeografía dun lápis" elaboramos un traballo realmente interesante que derivou en outras alternativas a proposta do propio alumnado e xurdida tamén do debate establecido na aula.


0 COMENTARIOS:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ACLARANDO COUSAS

Iste espazo pretende ser un lugar de aportación e intercambio de experiencias amáis dunha proposta motivadora de integración das tecnoloxías ás clases de ciencias sociais, dentro e fóra do centro educativo. Desexo que este punto de encontro virtual sexa enriquecedor e motivante para a vosa -e a miña - formación.

Tódala información, imaxes, enlaces ou contidos neste blog teñen única e exclusivamente unha intencionalidade didáctica cuxa función é meramente educativa. No caso de que calquera persoa considere que se vulneran os seus dereitos de autor pódese dirixir ao autor do blog na seguinte dirección csjguede@gmail.com
para solicitar a retirada de inmediato do material que considere da súa propiedade intelectual.

DEIXÁRONSE CAER