sábado, 11 de febrero de 2012

O POR QUÉ DOS PROXECTOS COLABORATIVOS

Esta semana propuxen un proxecto para comezar algún traballo colaborativo na cidade. O blog seica non ten todavía a suficiente "cobertura", os mestres non se arriscan ou ben non encaixa coa programación no momento actual do curso para moitos de vós. O caso é que eu sigo avanzando e se non é agora, será máis adiante cando poidamos atopar un oco para cooperar, pero nós o luns comezamos o traballo.

A guía de traballo está xa rematada. Estará mañá dispoñible no blog a través dun arquivo pdf. Se alguén a quere só ten que enviar un correo a csjguede@gmail.com. Algunhas imaxes para ir abrindo boca das 16 páxinas que a compoñen.




Do meu ex-colexio dos Maristas respondeu Fernando Ampudia, profesor e coordinador do departamento de Historia. Aproveito para agradecerlle o interés e tamén para presentarvos o blog que iniciaron neste curso escolar e que comeza a andar. Dende Civitas Auriensis dámolles a benvida e deséxolle continuidade. Nel poderedes atopar enlaces interesantes, sobre todo o referido ao estudo da cidade. Premede sobre a imaxe para acceder.



?Por qué proxectos colaborativos? Porque existe a urxente necesidade de que os centros educativos deixen de ser illas.



Xa o informe Delors falaba de aprender a coñecer,  aprender a facer,  aprender a ser, e aprender a estar, ou o que é o mesmo, a saber vivir en comunidade -convivir-. Unha das cuestións que me animou a lanzarme ao inmenso mundo das tecnoloxías foi o exemplo doutros compañeiros e compañeiras vía Twitter principalemente pero sobre todo as reunións ás que teño asistido dende o 2004 e nas que tiven a sorte de coñecer a profesores doutros centros cos que poder intercambiar opinións que xeneraron novas ideas.

Nun mundo cambiante coma no que nos toca vivir a escola non pode permanecer inmóvil, estática, ríxida e non afrontar o reto que o alumnado demanda e que xa está a envíar sinais que son puras evidencias dun sistema obsoleto. As novas formas de comunicarse e de aprender que eles teñen fan que teñamos que buscar novas respostas metodolóxicas coas que lle facer frente.
Imaxe jens_olar en Flickr

Haberá que manter o imprescindible, o fundamental, pero tamén debemos buscar novas estratexias para que a escola non sexa percibida como un lugar de transmisión principalmente de conceptos e sí como un lugar flexible, aberto, participiativo onde se aposte pola interdisciplinariedade, a cooperación entre mestres de distintos centros e se intercambie información  porque esto permitirános a reflexión conxunta, unha posta en común que nos ofreza un feedback constructivo e a posibilidade de formular novas propostas nas que o principal beneficiado será o noso alumnado e nós mesmos sen lugar a dúbidas.









0 COMENTARIOS:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ACLARANDO COUSAS

Iste espazo pretende ser un lugar de aportación e intercambio de experiencias amáis dunha proposta motivadora de integración das tecnoloxías ás clases de ciencias sociais, dentro e fóra do centro educativo. Desexo que este punto de encontro virtual sexa enriquecedor e motivante para a vosa -e a miña - formación.

Tódala información, imaxes, enlaces ou contidos neste blog teñen única e exclusivamente unha intencionalidade didáctica cuxa función é meramente educativa. No caso de que calquera persoa considere que se vulneran os seus dereitos de autor pódese dirixir ao autor do blog na seguinte dirección csjguede@gmail.com
para solicitar a retirada de inmediato do material que considere da súa propiedade intelectual.

DEIXÁRONSE CAER