domingo, 10 de marzo de 2013

SIMULADOR DE METEORITOS

Recentemente foi noticia e por duplicado a chegada dun meteorito de grandes dimensión ás proximidades da Terra. Adicamos unha sesión para analizar máis en profundidade e reforzar os contidos correspondentes á unidade da Terra no Universo. O asteroirde 2012da14, un descubrimento español, que pasou "rozando" o noso planeta a unha distancia de 27.000 kilómetros segundo informou a NASA e a unha velocidade de 13 Km/sg ao que foi posible facerlle un seguimento visual o pasado 15 de febreiro. Aqueles que vos perdestes o espectáculo, podedes reservar "entrada" para a vindeira sesión, un 15 de febreiro do 2046.

Montaxe propia a partir das seguintes imaxes fonte1 e fonte2


Casualmente, nas mesmas datas impactou un meteorito na localidade rusa de Cheliábinsk, unha cidade de pouco máis de un millón de habitantes a cabalo entre o Ural e a Siberia rusa, que causou certa inquedanza e sensación de inseguridade. A comunidade científica apresurouse a desmentir a relación entre ámbolos meteoritos e a deixar claro que non era este o momento da fin do mundo. Non se estima un impacto de un meteorito de grandes dimensións similar ao que hai uns 3.900 millóns de anos provocou unha serie de consecuencias devastadoras para a vida sobre o planeta.


Fonte da imaxe: enlace


Recentemente pasou outro meteorito preto da Terra, o 2013 UE, segundo informa o canal norteamericano NBC, a unha distancia similar á da Lúa respecto á Terra. Non é que agora teñamos un imán especial que atraer  estes corpos celestes, senon que anosa tecnoloxía permite detectalos antes e mellor. Podedes estar tranquilos. Por outra parte, hai que ter en conta que anualmente impactan conta o planeta meteoritos de pequenas dimensións e outros moitos non chegan á codia terrestre debido a que se desintegran ao contacto coa atmosfera.

Algunha evidencia de que esto é así o recollen os diarios online como por exemplo as seguintes noticias que podemos atopar nestos días na rede:

Un asteroide que pasará preto da Terra este fin de semana. Enlace. Un meteorito do tamaño dun edificio de 35 plantas pasará de largo o sábado a unha distancia de 960.000 Km, lonxe dos 36.000 do que pasou "rozando" a terra. Enlace. Ou esta outra que dí que atoparon recentemente un meteorito de 18 Kg na Antártida. Enlace.

Fonte da imaxe: enlace
Sería interesante, previa á ralización da actividade, establecer claramente a diferencia entre asteroide e meteorito, posteriormente fixemos as nosas simulacións con dúas ferramentas que vos amoso. As áreas de Ciencias e Matemáticas son un complemento ideal para a realización das mesmas, xa que se poden aplicar contidos directamente relacionados coas mesmas.

Unha destas ferramentas que vos presento é Impact Earth. Tras introducir unha serie de variables amósanos as consecuencias do impacto dun meteorito sobre a atmosfera, a superficie terrestre, a profundidade do cráter ou os megatóns liberados. Tende en conta que as bombas de Hiroshima ou Nagasaky tiñan entre 15 e 20 kilotóns. Hai unha entrada anterior no blogue sobre as posibles consecuencias da caída dunha bomba atómica sobre Ourense introducindo vós mesmos as varibles. ¿Que consecuencias tería a caída dun meteorito no mesmo lugar e coas mesmas dimensións que a bomba atómica? Achegade os datos e comparade.



Unha vez introducidas as variables tiramos as nosas conclusións. A expectación que causou lévame a compartir convosco estos enlaces para que na casa e con tempo fagades comparativas e análises coas vosas propias conclusións finais a modo de traballo, a man ou a máquina.



A segunda ferramenta é outro simulador chamado down2earth a cal nos permite comparar crátreres e as consecuencias do impacto dun meteorito coas variables que nós desexemos. Para esta ferramenta pode complementar perfectamente a área de lingua inglesa, xa que na súa páxina ofrece información de interés nesta lingua a cal se pode empregar para ampliar vocabulario e para o reading e writing.



Podedes achegar datos do meteorito que caeu na península de Iucatán e supostamente extinguíu a vida dos dinosaurios sobre a Terra e facer comparativas. O máis relevante é a análise previa, comprender os datos das variables, as diferencias que se poden establecer e tirar conclusións razoadas en base aos datos para que non quede nunha simple anécdota ou xogo. Sen dúbida este tipo de actividades captan o interés do alumnado e permítenos un amplo marxe de manobra para traballar distintos conceptos, traballo cooperativo e pensamento crítico.


video

0 COMENTARIOS:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ACLARANDO COUSAS

Iste espazo pretende ser un lugar de aportación e intercambio de experiencias amáis dunha proposta motivadora de integración das tecnoloxías ás clases de ciencias sociais, dentro e fóra do centro educativo. Desexo que este punto de encontro virtual sexa enriquecedor e motivante para a vosa -e a miña - formación.

Tódala información, imaxes, enlaces ou contidos neste blog teñen única e exclusivamente unha intencionalidade didáctica cuxa función é meramente educativa. No caso de que calquera persoa considere que se vulneran os seus dereitos de autor pódese dirixir ao autor do blog na seguinte dirección csjguede@gmail.com
para solicitar a retirada de inmediato do material que considere da súa propiedade intelectual.

DEIXÁRONSE CAER