CONFLICTO ÁRABE-ISRAELÍ

Despois do visionado de Exodus, podemos profundar nun conflicto que dende o 1948 ven marcando a historia recente do Oriente Próximo e a do mundo contemporáneo en xeral: o conflicto árabe-israelí.

No ano 2008 cumplíronse 60 anos da creación do estado de Israel. Polo aquel entón El País publicou un artigo que nos aporta dúas visións diferentes do conflicto: a israelita e a palestina.

"El 14 de mayo de 1948, David Ben Gurión fundó el Estado de Israel en tierras de la antigua Palestina. Al día siguiente comenzó la primera guerra árabe-israelí. Sesenta años después, la paz sigue ausente en una tierra pretendida por dos pueblos." (Fonte: El País dixital). Ver artigo completo.

Fotogalería El País con imaxeshistóricas.

Nun post anterior fixen refencia a un monográfico de El Mundo dixital sobre Oriente Próximo: seis décadas de conflicto. permitirache comprender dunha forma ordeada e dende a perspectiva de ámbolos dous bandos enfrontados un conflicto que segue aberto a día de hoxe e ten difícil solución, ao prevalecer os intereses particulares sobre os colectivos. Ver entrada.

"Quienes asistieron a la cita en el Museo de Tel Aviv a las 16:00 del 5 de Iyar de 5708, según el calendario judío que en 1948 coincidió con el 14 de mayo del calendario gregoriano, muy probablemente sabían que lo que estaba por ocurrir le cambiaría la vida de millones de personas." Ver enlace daBBC versión española sobre a visón da guerra dende o bando palestino.

Palestinos: a 60 años de la "catástrofe"

Mientras de un lado los israelíes celebran los 60 años de la creación de su estado, del otro los palestinos conmemoran el Nakba, la "catástrofe". (Fonte BBC. Ver vídeo no mesmo enlace anterior)

Comentarios